Obchodní podmínky
Obchodní podmínky - vzdělávací aktivity
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Poskytovatelem vzdělávacích aktivit se rozumí spolek Poklady starého Chebu, z. s., IČO: 19237413, se sídlem Velká Šitboř 12, Milíkov 350 02, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, spisová značka: L 10380/KSPL Krajský soud v Plzni,
e-mail: info@pokladystarehochebu.cz (dále jen „Poskytovatel“).Objednatelem se rozumí každá fyzická či právnická osoba, která provede rezervaci na rezervačních stránkách a objedná si vzdělávací aktivity nabízené Poskytovatelem nebo zašle písemnou objednávku (dále jen „Objednatel“).
Rezervačními stránkami se rozumí internetový server umístěný na adrese pokladystarehochebu.rezervace.online, na které je uveřejněna nabídka služeb Poskytovatele a která umožňuje rezervaci služeb vzdálenou online formou s využitím sítě internet.
Vzdělávací aktivitou se rozumí služba poskytnutí akreditovaného či neakreditovaného vzdělávací kurzu, worskhopu, semináře, lekce nebo konference.
REZERVACE TERMÍNU A UZAVŘENÍ SMLOUVY
Objednatel je povinen objednat vzdělávací aktivity primárně prostřednictvím rezervačního formuláře dostupného na rezervačních stránkách (dále jen „rezervace“). Objednatel může vzdělávací aktivity objednat také písemnou objednávkou na e-mailovou adresu Poskytovatele info@pokladystarehochebu.cz. Odeslání objednávky Objednatelem je návrhem na uzavření smlouvy s Poskytovatelem.
Objednatel je povinen při rezervaci v objednávce na rezervační stránce vyplnit všechny povinné údaje pravdivě a úplně.
Objednatel je povinen v písemné objednávce mimo rezervační stránky uvést alespoň:
Identifikaci objednávajícího subjektu (Název objednávajícího subjektu, IČO, adresa sídla)
Identifikaci kontaktní osoby zajišťující objednávku (Jméno a příjmení, kontaktní e-mail a telefon)
Identifikaci objednávané služby (Název vzdělávací aktivity)
Identifikaci školy, třídy a počtu žáků, kteří se vzdělávací akce zúčastní.
Objednatel je povinen uvést v písemné objednávce všechny údaje pravdivě.
Objednatel je povinen oznámit Poskytovateli bez zbytečného odkladu jakoukoli následnou změnu uvedených/registrovaných údajů. Poskytovatel je oprávněn vyzvat Objednatele k prokázání správnosti uvedených/registrovaných údajů výzvou zaslanou na adresu elektronické pošty Objednatele uvedenou Objednatelem při objednání/rezervaci. Nebude-li této výzvě ve lhůtě stanovené Poskytovatelem ve výzvě vyhověno, je Poskytovatel objednávku/rezervaci oprávněn neakceptovat/zablokovat.
Objednávka učiněná na rezervační stránce nebo odesláním písemné objednávky Objednatelem je pro Objednatele závazná. K uzavření smlouvy mezi Objednatelem a Poskytovatelem dochází potvrzením rezervace/objednávky Objednatele ze strany Poskytovatele (akceptací návrhu smlouvy), které Poskytovatel oznámí Objednateli na adresu elektronické pošty Objednatele uvedené Objednatelem při objednání/rezervaci. Poskytovatel je oprávněn objednávku/rezervaci Objednatele nepotvrdit, a tedy smlouvu s Objednatelem neuzavřít. Práva a povinnosti smluvních stran stanoví tyto obchodní podmínky.
Je-li Objednatel spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), pak bere na vědomí a souhlasí s tím, že s poskytováním služeb může být ze strany Poskytovatele započato před uplynutím lhůty 14 dnů pro odstoupení od smlouvy ve smyslu ustanovení § 1829 a násl. občanského zákoníku a spotřebitel je povinen uhradit Poskytovateli, v souladu s ustanovením § 1834 občanského zákoníku, poměrnou část ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Objednatel, který je spotřebitelem, je oprávněn od smlouvy odstoupit v souladu s ustanovením § 1820 občanského zákoníku. V případě, kdy Objednatel není spotřebitelem, je použití tohoto ustanovení vyloučeno.
Dokladem o uzavření a obsahu smlouvy mezi Poskytovatelem a Objednatelem je Objednatelem vyplněný rezervační formulář nebo písemná objednávka odeslaná Objednatelem, potvrzení rezervace/objednávky zaslané Poskytovatelem, tyto obchodní podmínky v aktuálním znění a záznam o objednání služby Objednatelem na rezervační stránce, který je Poskytovatel povinen udržovat po dobu nejméně 1 kalendářního roku od objednání služby.
SLUŽBY POSKYTOVANÉ POSKYTOVATELEM A PŘÍSTUP K NIM, CENA SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Po uzavření smlouvy mezi Objednatelem a Poskytovatelem získá Objednatel právo k účasti na rezervovaných vzdělávacím aktivitám konajících se v den a hodinu uvedenou v potvrzení Objednatelovy rezervace Poskytovatelem.
Cena služby je cenou za poskytnutí služeb vzdělávacích aktivit Poskytovatelem Objednateli.
Cena služeb je splatná v hotovosti přímo v den konání akce, nebo bezhotovostním bankovním převodem na účet Poskytovatele na základě vystavené faktury po uskutečnění akce.
K vyúčtování ceny služeb bankovním převodem vystaví Poskytovatel daňový doklad – fakturu. Faktura je Poskytovatelem vystavována v den konání vzdělávací akce. Splatnost faktury činí 14 dní ode dne jejího vystavení. Fakturu doručí Poskytovatel Objednateli v elektronické podobě elektronickou poštou na adresu elektronické pošty Objednatele uvedenou objednatelem při objednání/rezervaci, přičemž Objednatel s tímto způsobem fakturace výslovně souhlasí.
Objednatel uplatní své námitky proti správnosti faktury – daňového dokladu písemně nejpozději do tří dnů od doručení faktury. Pokud jsou námitky oprávněné, Poskytovatel Objednateli vystaví a zašle dobropis a následně správnou fakturu. Od doručení opravené faktury počíná běžet nová lhůta splatnosti. K neoprávněným námitkám Objednatele se nepřihlíží.
V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny služby je Objednatel povinen uhradit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z neuhrazené ceny služeb za každý i započatý den prodlení.
Veškeré platby Poskytovateli je Objednatel povinen hradit na účet Poskytovatele v souladu s údaji uvedenými na faktuře ve lhůtě splatnosti na faktuře uvedené.
Objednatel bere na vědomí, že v případě reklamace služby nemá tato reklamace vliv na jeho povinnost hradit sjednanou cenu služby.
PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Poskytovatel není schopen garantovat nepřetržitou dostupnost, plnou funkčnost rezervační stránky ani rychlost připojení k portálu. Poskytovatel proto neodpovídá Objednateli za škodu, která mu vznikne v souvislosti s provozem, resp. nefunkčností či nedostupností rezervační stránky, zejména neodpovídá za výpadky či omezení dostupnosti telekomunikační sítě, jakož i sítě elektronických komunikací (internet), a to jak na straně Objednatele, tak na straně Poskytovatele a popř. dalších zúčastněných osob.
Poskytovatel je oprávněn za účelem údržby rezervační stránky provoz rezervační stránky po nezbytně nutnou dobu omezit, popř. na určitou dobu ji zcela vyřadit z provozu.
Poskytovatel si vyhrazuje právo rezervovanou vzdělávací akci Objednateli zrušit v důsledku nepředvídaných událostí - např. náhlá zdravotní indispozice účinkujících lektorů, za něž se nepodaří pro rezervovaný termín sjednat náhradu, nebo při nepříznivých povětrnostních podmínkách (např. extrémní teploty, vytrvalý déšť apod.). Zároveň nemá Poskytovatel vůči Objednateli povinnost zajistit mu náhradní termín za zrušenou vzdělávací akci.
Poskytovatel odpovídá Objednateli za škodu, kterou způsobí zaviněným porušením povinnosti dle těchto obchodních podmínek. Rozsah náhrady škody vzniklé z jedné škodní události, za kterou Poskytovatel dle obchodních podmínek odpovídá, je omezen na náhradu skutečné škody v maximální výši ceny služeb dle čl. 4 odst. 1 uhrazené Objednatelem za poskytované služby. Smluvní strany uzavřením smlouvy potvrzují, že s přihlédnutím ke všem okolnostem nepředpokládají vznik škody vyšší. Rozsah náhrady škody vzniklé za celou dobu trvání smluvního vztahu ze všech škodných událostí, za které Poskytovatel dle smlouvy odpovídá, je omezen na náhradu skutečné škody v maximální výši ceny služeb hrazené Objednatelem za poskytované služby. Z rozsahu náhrady škody se dohodou stran vylučuje náhrada nepřímých škod (ztráta trhu, výnosů, ušlý zisk, poškození dobrého jména Objednatele apod.).
Objednatel je povinen dostavit se na rezervovanou vzdělávací akci včas v předem domluveném termínu.
Objednatel je povinen svou rezervaci stornovat nejpozději 2 dny před konáním vzdělávací akce, na kterou rezervaci učinil. V případě, že tak Objednatel neučiní a na rezervovanou akci se nedostaví, je Poskytovatel oprávněn po Objednateli požadovat úhradu nákladů na neuskutečněnou akci, jež mu tímto Objednatelovým konáním vznikly.
Objednatel není oprávněn jakékoliv pohledávky vůči Poskytovateli postoupit na třetí osobu ani je jednostranně započíst vůči svým pohledávkám za Poskytovatelem. K zápočtu může dojít pouze na základě dohody smluvních stran.
Vzdělávací akce, jejich struktura, název, dramaturgická podoba jsou autorskými díly, ke kterým vykonává příslušná majetková práva Poskytovatel. Jakékoliv užití autorských děl Poskytovatele, jakož i dalších autorských děl přístupných prostřednictvím vzdělávacích akcí a dalších dat, zejména jejich rozmnožování, rozšiřování, sdělování veřejnosti, je možné pouze s předchozím výslovným souhlasem Poskytovatele. Obsah předávaný prostřednictvím vzdělávacích akcí, popř. na internetových stránkách Poskytovatele (www.pokladystarehochebu.cz), podléhá rovněž autorskoprávní ochraně.
Objednatel je povinen při účasti na vzdělávacích akcích dodržovat tyto obchodní podmínky a obecně závazné právní předpisy.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
V případě, že by některé ustanovení těchto obchodních podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost podmínek jako celku nebo uzavřené smlouvy.
Zánikem nebo zrušením smlouvy s Objednatelem nezanikají souhlasy udělené Objednatelem v souvislosti se smlouvou a právo na náhradu škody, na smluvní pokutu ani ustanovení týkající se těch práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po odstoupení, resp. ukončení této smlouvy (zejména jde o povinnost poskytnout peněžitá plnění za plnění poskytnutá před účinností odstoupení či před uplynutím výpovědní lhůty).
Poskytovatel je oprávněn tyto obchodní podmínky a stejně tak i ceník služeb jednostranně měnit za podmínek zde stanovených, a to formou uveřejnění nových obchodních podmínek, popř. ceníku na svých webových stránkách. Změnu obchodních podmínek, popř. ceníku, Poskytovatel oznámí Objednateli na adresu elektronické pošty Objednatele uvedenou objednatelem při rezervaci/objednání. Nové znění obchodních podmínek, popř. ceníku, nabývá účinnosti dnem jejich zveřejnění rezervační stránce. Objednatel potvrzuje souhlas se zněním aktuální verze obchodních podmínek, popř. ceníku každým užitím rezervační stránky. Nebude-li Objednatel se změnou obchodních podmínek, popř. ceníku souhlasit, je povinen toto oznámit Poskytovateli oznámením zaslaným na adresu elektronické pošty Poskytovatele nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy mu byla jejich změna oznámena. Smlouva s takovýmto Objednatelem pak nadále trvá za nezměněných podmínek a smluvní vztah mezi Objednatelem a Poskytovatelem skončí uplynutím sjednané doby trvání, aniž dojde k dalšímu automatickému prodloužení smlouvy v souladu s těmito obchodními podmínkami (čl. 6 odst. 2 se tedy neuplatní). Pokud Objednatel v uvedené lhůtě oznámení Poskytovateli nezašle, mají smluvní strany souhlasně za to, že Objednatel akceptuje změnu obchodních podmínek, popř. ceníku a souhlasí s tím, že se smlouva ode dne účinnosti nových obchodních podmínek, popř. ceníku řídí těmito novými obchodními podmínkami, popř. ceníkem.
Smluvní strany vyvinou úsilí vyřešit veškeré spory ze smluvního vztahu vzniklé dohodou. Jestliže nebude možné přes veškerou snahu spor vyřešit dohodou, bude řešen soudní cestou. Smluvní strany si ve smyslu § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, dohodly pro všechny spory vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s ní místní příslušnost tak, že místně příslušným bude vždy obecný soud Poskytovatele.
Tyto obchodní podmínky jsou vydány v elektronické podobě a jsou přístupné na rezervační stránce a webové stránce Poskytovate. Tyto obchodní podmínky, jakož i vztahy, které upravují nebo které z nich vyplývají, se řídí právem České republiky.
Pokud Objednatel s Poskytovatelem uzavře samostatnou smlouvu upravující podmínky poskytování služeb a tato smlouva obsahuje odchylné ujednání od obchodních podmínek, má přednost ujednání dle smlouvy před odchylným ujednáním dle obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. ledna 2024.
Reklamační řád, záruka a odstoupení od smlouvy
DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY A ZPŮSOBY JEJÍHO UKONČENÍ
Smlouva mezi Poskytovatelem a Objednatelem je uzavřena na dobu určitou, a to na konkrétní datum a čas konání vzdělávací akce, které si Objednatel zarezervuje na rezervační stránce.
Smlouvu lze ukončit odstoupením od smlouvy pouze v případech uvedených v těchto obchodních podmínkách.
Poskytovatel je oprávněn dle své volby:
odstoupit od smlouvy uzavřené s Objednatelem anebo
stornovat objednávku Objednatele, nastane-li některá z níže uvedených skutečností:
1.) Objednatel podstatným způsobem poruší tyto obchodní podmínky, popř. právní předpisy; za podstatné porušení obchodních podmínek se považuje zejména:
a) Objednatel se na vzdělávací akci nedostaví řádně a včas dle zarezervovaného termínu
b) Objednatel neodstraní ve lhůtě stanovené Poskytovatelem porušení obchodních podmínek
2.) Objednatel svým jednáním poškozuje dobré jméno Poskytovatele
3.) Objednatel uvedl při rezervaci/objednání nepravdivé, neaktuální nebo nedostatečné údaje, popř. neoznámil změnu těchto údajů nebo neprokázal jejich pravdivost Poskytovateli, nebo tyto údaje nedoplnil i přes Poskytovatelovu výzvu.
O této skutečnosti, tj. odstoupení od smlouvy Poskytovatelem, popř. zrušení rezervace Objednatele, vyrozumí Poskytovatel Objednatele oznámením zaslaným na adresu elektronické pošty Objednatele uvedenou Objednatelem při rezervaci.
V případě nepodstatného porušení těchto obchodních podmínek Objednatelem je Poskytovatel oprávněn upozornit Objednatele formou zprávy elektronické pošty na porušení obchodních podmínek a případně (dle povahy porušení) stanovit Objednateli i lhůtu k nápravě, ne však kratší než 3 dny.
Osoba, které byla Poskytovatelem pro závažné porušení obchodních podmínek zrušena rezervace nebo vůči které Poskytovatel od smlouvy odstoupil, nemá nárok na vrácení uhrazené ceny služeb, a to ani její části. Tato osoba dále není oprávněna si bez výslovného souhlasu opětovně zarezervovat termín vzdělávací akce. Poskytovatel je oprávněn takovéto osobě neumožnit rezervaci termínu na své rezervační stránce anebo odstoupit od smlouvy s takovouto osobou.
Práva Objednatele týkající se odstoupení od smlouvy, neupravená v těchto obchodních podmínkách, se řídí příslušnými právními předpisy.
Informace o ochraně osobních údajů
ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Poskytovatel jako správce osobních údajů tímto ve smyslu čl. 13 nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) informuje Objednatele (a další subjekty údajů) o zpracování osobních údajů v návaznosti na jejich rezervaci na portále pokladystarehochebu.rezervace.online Poskytovatele a uzavření smlouvy o poskytování služeb s Poskytovatelem.
Poskytovatel zpracovává osobní údaje subjektů údajů nejvýše v rozsahu:
u Objednatele – fyzické osoby podnikající: název, adresa sídla, IČO, DIČ, webová adresa, ID datové schránky, e-mailová adresa, telefonní číslo;
u Objednatele – fyzické osoby nepodnikající: jméno a příjmení, adresa bydliště, ID datové schránky, e-mailová adresa a telefonní číslo;
u konkrétního uživatele (žáka) v rámci Objednatele: jméno a příjmení, příslušnost ke škole a třídě.
Poskytovatel zpracovává osobní údaje subjektů za účelem plnění smlouvy o poskytování služeb uzavřené s Objednatelem na základě jeho rezervace termínu na rezervační stránce pokladystarehochebu.rezervace.online nebo na základě písemné objednávky, zejména pak za účelem kontaktování Objednatele stran doplňujících informací ke vzdělávací akci, kterou si zarezervoval. Ke zpracování osobních údajů subjektů Poskytovatelem dochází na základě právního titulu specifikovaného ve čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR (zpracování je nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy uzavřené se subjektem údajů).
Kromě zpracování osobních údajů subjektů za účelem plnění smlouvy o poskytování služeb uzavřené s Objednatelem, je Poskytovatel oprávněn zpracovávat tyto osobní údaje také pro marketingové účely (zejména pro informování Objednatelů a studentů o aktualitách spolku Poklady starého Chebu, z. s., o novinkách z oblasti zadávání veřejných zakázek a o nabídce souvisejících produktů a služeb). Ke zpracování osobních údajů subjektů Poskytovatelem pro tento účel dochází na základě právního titulu specifikovaného ve čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR (oprávněné zájmy správce osobních údajů). Objednatel je oprávněn sdělit Poskytovateli na kontaktní údaje uvedené v odst. 7, že si nepřeje další zasílání marketingových sdělení. Od okamžiku doručení takového požadavku Objednatele nebude Poskytovatel zasílat Objednateli žádná další marketingová sdělení.
Poskytovatel zpracovává osobní údaje po dobu platnosti smlouvy o poskytování služeb uzavřené s Objednatelem a poté nejvýše další tři roky (což odpovídá promlčecí lhůtě, v níž je možné efektivně uplatnit nároky z uzavřené smlouvy). Po uplynutí této doby budou zpracovávané osobní údaje Poskytovatelem vymazány.
Objednatel je v souvislosti se zpracováním svých osobních údajů Poskytovatelem oprávněn uplatnit u Poskytovatele práva vyplývající ze čl. 15 až 22 GDPR. Uvedená práva mohou být uplatněna prostřednictvím listinné pošty doručené na adresu sídla Poskytovatele Velká Šitboř 12, Milíkov 350 02 nebo elektronické pošty doručené na elektronickou adresu Poskytovatele info@pokladystarehochebu.cz. Subjekt údajů může být v souvislosti s uplatněním svých práv vyplývajících z GDPR vyzván k jednoznačnému ztotožnění.
Objednatel má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho právo na ochranu osobních údajů.